گروه سیاسی: پس از اعلام ستاد انتخابات کشور مبنی بر تمدید نشدن زمان ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری، فرمانداری‌ها به ویژه فرمانداری تهران شاهد حضور چهره‌های شناخته شده برای شرکت در انتخابات بود.

فرماندار تهران اعلام کرد: با وجود تعطیلی ادارات تهران، حضور داوطلبان نمایندگی مجلس در فرمانداری تهران نسبت به روزهای گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش فارس، حسین طلا در جمع خبرنگاران گفت: مجموع کسانی که تا پایان چهارمین روز ثبت نام در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی حضور یافتند 127 نفر برای 30 کرسی نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر است.

دو  روز تعطیلی و مشکل داوطلبان

در پی تعطیلی دو روزه ادارات دولتی تهران، برخی از داوطلبان نامزدی هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روند ثبت نام و تکمیل مدارک مورد نیاز خود با مشکل روبه‌رو شدند.

به گفته این افراد تعطیلی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با احتساب تعطیلات هفتگی روزهای پنجشنبه و جمعه در تهران در عمل داوطلبان را از 4 روز فرصت برای تکمیل مدارک محروم کرده است.

حضور چهره‌ها

بالاخره در چهارمین روز از آغاز ثبت نام، ستاد انتخاباتی استان تهران، شاهد حضور چهره های آشنایی بود که برای ثبت نام آمده بودند.

فرهاد رهبر، رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اسحاق جهانگیری وزیر صنایع و معادن در دولت گذشته، عیسی کلانتری وزیر کشاورزی در دولت‌های هاشمی و خاتمی، علی‌نقی‌خاموشی، رئیس سابق اتاق بازرگانی، مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز و سهیلا‌جلودارزاده و ... از جمله این چهره‌ها به شمار می‌رفتند.

ثبت نام مهدوی کنی

نماینده محمد رضا مهدوی کنی، دبیر کل جامعه روحانیت مبارز دیروز با حضور در ستاد انتخابات کشور، از جانب وی برای نمایندگی مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.‍[در همین ارتباط]

ساعاتی پیش از وی نیز نماینده محمد‌توسلی برای حضور در انتخابات میان دوره ای مجلس خبرنگان رهبری از سوی وی ثبت نام کرد.[جزئیات بیشتر]

تحولات در اصولگرایان

دبیر اجرایی جبهه‌متحد اصولگرایان روز دوشنبه در حاشیه همایش جمعیت اصولگرایان تحول خواه در پاسخ به این سؤال که آیا لاریجانی قبول کرده‌اند که در انتخابات به‌عنوان نامزد حضور یابند، گفت: لاریجانی جزو افرادی است که در اولویت‌های بررسی ما قرار دارد و یک موافقت و تمایل اولیه برای این کار داشته‌اند اما ما همچنان‌درحال بررسی این موضوع هستیم.

به گزارش ایرنا، شهاب الدین صدر همچنین درباره حضور علی‌اکبر ولایتی با بیان اینکه وی نامزدی‌در انتخابات مجلس هشتم را به‌دلایل مختلف نپذیرفته است، گفت: ما علاقه‌مندیم ولایتی در انتخابات به‌عنوان نامزد اصولگرایان شرکت کند.

کد خبر 41249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز